Gdzie tanie domeny? Który rejestrator domen internetowych jest najtańszy? Jak wybrać rejestratora oferującego tanią rejestrację i odnowienia domen?

Tanie domeny

Najtańsze domeny internetowe są szansą na znaczne oszczędności. Proces otwierania swojej strony internetowej lub innego własnego miejsca w sieci bywa dość kosztowny. Wykupienie hostingu i stworzenie witryny wiąże się czasem ze znacznymi wydatkami. Na szczęście jednak kwestia rejestracji lub przedłużenia domeny to jedne z przyjemniejszych dla portfela kwestii. Oczywiście pod warunkiem, że zrobisz to w serwisie oferującym najlepsze ceny. Przy odrobinie szczęścia wydasz na to zaledwie kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych na cały rok.

Dlaczego warto zarejestrować swoją nazwę domeny?

Zanim skupimy się na cenach, przyjrzyjmy się samej domenie. Jest to unikatowa nazwa, która będzie sygnowała Twoją stronę internetową czy maila. Spełnia bardzo odpowiedzialną funkcję. To właśnie ją użytkownicy wpiszą w pasek wyszukiwarki, aby dostać się do Twojego serwisu. Biorąc to pod uwagę, powinna być więc:

  • łatwa do zapamiętania,
  • profesjonalna,
  • intuicyjna i niezbyt skomplikowana w zapisie.

Często jest związana z nazwą firmy, marki czy usługodawcy. Czasem domeny nawiązują bezpośrednio do wykonywanych usług czy sektora, który reprezentuje firma. Ich zaletą (a jednocześnie wadą) jest to, że są unikatowe. Nikt inny nie będzie miał takiej domeny, jak Ty. Dokładnie więc przemyśl, jak będzie ona wyglądała. Z drugiej strony pamiętaj, że na taki pomysł jak Twój już ktoś mógł wpaść wcześniej. Miej więc jakąś alternatywą czy inną wersję.

Własna nazwa domeny to bezpieczeństwo i wiarygodność

Proces rejestracji domen jest szczególnie ważny. Wybór dobrej nazwy może mieć wpływ na dalszy rozwój firmy. Na podstawie domeny Twoi potencjalni klienci będą np. oceniać Twoją stronę. Adres internetowy nadaje firmie powagi i zwiększa jej wiarygodność. Dokładnie tak samo wygląda kwestia poczty we własnej domenie. Jeśli brzmi nieodpowiednio lub wygląda podejrzanie, możesz stracić zainteresowanie użytkowników. Czasem mogą oni nawet zdecydować się na przejście do konkurencji.

Wiele osób z rejestracją domeny podświadomie wiąże kwestie bezpieczeństwa. Jeśli strona WWW nie prezentuje się wiarygodnie i ma np. dziwne znaki w nazwie, użytkownicy mogą nie czuć się na niej komfortowo. Zamieszanie wywołać może też sytuacja, w której na domenę składają się znaki i słowa niezwiązane w żaden sposób z firmą, marką, treścią i branżą, której dotyczy strona. Właśnie dlatego większość firm wybiera nazwę spójną z całą marką. Powinna do niej nawiązywać i się z nią kojarzyć.

Wszystkie opisane przez nas aspekty nie mają związku z ceną, którą zapłacisz za nazwę swojej strony. Przedłużenie domeny czy kupienie nowej w najtańszym serwisie niczym się nie różni od transakcji kilkukrotnie droższej w reklamowanej w telewizji firmie. Są to dwie identyczne usługi, które różnią jedynie koszty. W takiej sytuacji oczywiście lepiej nie przepłacać na darmo.

Czy rejestracja domeny, która niewiele kosztuje, jest bezpieczna?

Wielu osobom wydaje się, że przy wyborze domeny, warto kierować się ceną. Niektórzy sugerują, że budżetowym rozwiązaniom czegoś brakuje i nie są godne zaufania. W praktyce jednak cena Twojej domeny nie ma żadnego znaczenia. Ta usługa w każdym miejscu, na każdej stronie i w każdym serwisie realizowana jest dokładnie w ten sam sposób. Nie ma firm sprzedających „lepsze” i „gorsze” domeny. Są one wszędzie identyczne. Właśnie dlatego warto szukać opcji, które przyniosą Ci największe oszczędności.

Nawet najtańsze domeny są w pełni bezpieczne, jeśli rejestrujesz je na legalnej stronie. Pamiętaj, że to uczciwość serwisu jest kluczem do sukcesu. Koszt rejestracji i utrzymania domen może być bardzo niski, ale jeśli usługodawca jest wiarygodny, to nie masz się czego obawiać. Domena, którą kupisz w rozreklamowanej i drogiej firmie, będzie działała w ten sam sposób, co ta zakupiona u mniej znanego operatora za kilkukrotnie niższą cenę.

Tanie rozwiązanie nie przysporzy Ci też żadnych problemów. Zawsze jednak upewnij się, że dany serwis jest wiarygodny. Sprawdź opinie o nim i dane przedsiębiorstwa. Upewnisz się, że to rzeczywiście firma zajmująca się obsługą domen, a nie oszust wyłudzający pieniądze. Jeśli wszystko się zgadza i wygląda wiarygodnie, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby oszczędzić nieco pieniędzy na kupnie domeny.

Czy warto za utrzymanie domen płacić jak najmniej?

Najtańsze domeny są opłacalne oczywiście przede wszystkim ze względów finansowych. Budżetowe rozwiązania, proponowane przez mniej znane firmy, bywają kilkukrotnie tańsze niż u topowych usługodawców. Dotyczy to zarówno sytuacji, w której kupujesz nową nazwę, jak i wtedy, gdy chcesz przenieść domenę lub ją przedłużyć.

Zanim wybierzesz domenę, porównaj, który serwis oferuje najlepsze warunki. Im mniej zapłacisz, tym niższe są koszta związane z tworzeniem (bądź utrzymywaniem) swojego miejsca w sieci. To więc realna oszczędność i niższe koszty działalności. Dzięki temu możesz cieszyć się wyższym zyskiem, praktycznie bez żadnego trudu.

Czy domena musi być w tej samej firmie, co hosting?

Wiele osób wiąże się z jedną firmą hostingową wszystkimi możliwymi usługami. Za jednym razem kupowane są często:

To trzy podstawowe kwestie, niezbędne do stworzenia strony. Oprócz tego użytkownicy decydują się często też na szereg płatnych usług dodatkowych. Wszystko to można kupić w jednym miejscu, co czasem wiąże się ze znacznymi kosztami. Witryny takie często zawyżają ceny poszczególnych usług, windując przy tym cały rachunek.

Jeśli jednak naprawdę zależy Ci na oszczędności, zdobądź domenę tam, gdzie jest to najtańsze. Hosting i domena nie muszą zostać kupione w jednym miejscu, podobnie jak certyfikat SSL. To częsty błąd początkujących użytkowników, który może słono kosztować. W panelu zarządzania domeną bez problemu wskażesz serwery VPS, na które ma ona kierować. Jest w pełni niezależna od hostingu.

Transfer domeny między rejestratorami

Nawet najtańsze domeny możesz przenosić swobodnie między rejestratorami. Działa to tak samo, jak numer telefonu, który migruje między operatorami telekomunikacyjnymi. Chcesz przedłużyć domenę? Bez żadnego problemu możesz to zrobić w innym serwisie, który oferuje lepsze warunki i ceny.

Najtańsze domeny w Polsce – bez przepłacania

Chcesz kupić własną domenę, ale zależy Ci na wydaniu jak najmniejszej kwoty na ten cel? Rozwiązaniem może być skorzystanie z takich serwisów, jak np. SeoHost.pl. To jedno z najatrakcyjniejszych cenowo rozwiązań dostępnych na rynku. Co więcej, kupisz tam:

  • domeny lokalne;
  • domeny globalne;
  • domeny krajowe;
  • domeny unikalne.

Możliwe w tym serwisie jest zarówno zarejestrowanie nowej domeny, jak i odnowienie już istniejącej. Problemem nie jest również transfer domeny, którą kupiłeś w innym miejscu. W ten sposób za zaledwie kilka lub kilkadziesiąt złotych rocznie będziesz cieszyć się z unikatowej nazwy swojej strony WWW.

Ogromny wybór tanich domen krajowych

Największą popularnością w Polsce cieszą się rozszerzenia polskie, czyli nazwy stron zakończone „.pl”. Ile kosztuje domena w takiej wersji? W SeoHost koszty prezentują się następująco:

  • rejestracja nowej domeny .pl – 9,89 zł/rok;
  • odnowienie domeny .pl – 56,00 zł/rok.

Warto zauważyć, że jest to cena netto. Oznacza to, że należy do niej doliczyć podatek VAT. Mimo to jednak jest to świetna cena domeny, która zdecydowanie jest warta rozważenia.

Wraz z produktami krajowymi, SeoHost oferuje również tanie domeny lokalne, takie jak np. .waw.pl. Po wyborze nazwy domen, serwis przedstawi Ci jej dokładną cenę. Końcówka wskazująca na Warszawę kosztuje np. 9,87 zł za rejestrację i 36 zł za odnowienie na rok.

Tanie domeny globalne

SeoHost ma w swojej ofercie różnorodne, tanie domeny globalne. Zależnie od wybranego wariantu, są one dostępne za około 50-80 zł zarówno w przypadku rejestracji, jak i odnowienia. Przykłady globalnych rozszerzeń oraz cen za założenie nowych i utrzymanie domen już istniejących prezentuje poniższa tabela.

.com .net .org .biz .info .pro
Rejestracja 53 zł 52 zł 55 zł 79 zł 79 zł 56 zł
Odnowienie 53 zł 52 zł 55 zł 79 zł 79 zł 56 zł

Jak widzisz, ceny rejestracji i odnowienia są do siebie bardzo zbliżone. Dzięki temu zarówno zakładanie nowej nazwy, jak i transfer domeny, jest w SeoHost niezwykle opłacalny. Wiele firm hostingowych, oferujących rejestrację nazwy, działa tak, że niskie ceny obowiązują jedynie przez pierwszy rok. Po tym czasie stawka wzrasta często nawet 10-krotnie, a przecież prowadzenie strony to najczęściej inicjatywa wieloletnia. Właśnie dlatego warto od razu zwrócić uwagę na koszty utrzymania domeny przez dłuższy czas.

Czas na unikalną domenę internetową?

SeoHost oferuje również możliwość rejestracji oraz odnowienia domeny unikatowej. Z takiej opcji korzysta wiele firm, które chcą się wyróżnić spośród konkurencji. Często rozszerzenie takie nawiązuje bezpośrednio do branży, w której działa dana witryna. Dzięki temu znalezienie jej w wynikach wyszukiwania jest o wiele łatwiejsze. Poniżej prezentujemy kilka przykładów takich oryginalnych domen, wraz z cenami ich rejestracji i utrzymania w SeoHost.

.tv .tech .expert .ninja .pizza .online
Rejestracja 99 zł 180 zł 170 zł 150 zł 170 zł 140 zł
Odnowienie 102 zł 182 zł 172 zł 172 zł 172 zł 142 zł

Gdzie najtaniej odnowić domenę?

Cena rejestracji nowych domen rządzi się własnymi prawami. Zwykle pierwszy rok jest tańszy niż odnowienie istniejącego już adresu. W ten sposób budowane jest zaufanie klientów. Wiele osób nie chce też zajmować się transferami. Zamiast tego wolą one więcej zapłacić więcej za szybkie przedłużenie umowy. Zawsze jednak warto przyjrzeć się innym firmom, które oferują tanie domeny wraz z przedłużeniem w tej samej lub niewiele wyższej cenie. Poniżej prezentujemy 5 serwisów, które obecnie proponują najtańsze pakiety dla witryn o rozszerzeniu .pl.

Rejestrator Rejestracja Odnowienie
Hostido 9,99 zł 50,99 zł
Hitme 9,76 zł 54,47 zł
Hostline 9,99 zł 54,99 zł
HostMark 12,50 zł 55,00 zł
Seohost 9,87 zł 56,00 zł

Transfer domeny do innego operatora

Najczęściej zadawane pytania związane z domenami dotyczą ich transferów do innych usługodawców. Pozwala to na spore oszczędności, ale jest też nieco czasochłonne. Przede wszystkim przed przeniesieniem domeny musisz zdobyć tzw. kod authinfo. Gdy już go masz, dalszą procedurę opisać można w 5 głównych krokach.

  1. Zakładasz konto nowego użytkownika w serwisie oferującym usługę przedłużenia witryny.
  2. Logujesz się do swojego konta użytkownika, a następnie odnajdujesz w panelu zakładkę dotyczącą transferu domen. Podajesz tam nazwę swojej domeny oraz kod authinfo. Następnie potwierdzasz chęć przeprowadzenia transferu.
  3. Zależnie od serwisu, przeniesienie domeny może wymagać autoryzacji operacji. Zazwyczaj odbywa się to za pośrednictwem linku umieszczonego w wiadomości e-mail. Otrzymasz ją na swoją pocztę, którą podasz przy zakładaniu konta. Najczęściej e-mail wysyłany jest błyskawicznie, choć czasem ląduje w SPAM-ie. Po jego otrzymaniu, klikasz w link, autoryzując w ten sposób przeprowadzaną operację.
  4. Po potwierdzeniu transferu czekasz na zrealizowanie zlecenia. Zwykle nie trwa to dłużej niż kilka godzin. Wiele zależy jednak od typu domeny, którą przenosisz.

Opisana przez nas powyżej procedura jest jedynie schematem obrazującym, jak proces przenoszenia domeny może wyglądać. Szczegóły tego działania mogą się jednak zmieniać w zależności od tego, z jakiego serwisu i na jaką stronę przenosisz swoją domenę. Niektórzy usługodawcy mają np. dodatkowe zabezpieczenia czy inne rozwiązania weryfikacyjne. Najczęściej jednak na ich stronie znajdziesz szczegółową instrukcję. Krok po kroku pomoże Ci ona przenieść swoją domenę do nowego serwisu.

Co to jest kod authinfo i skąd go wziąć?

Kod authinfo służy do autoryzacji domeny i umożliwia przeniesienie jej do innego operatora. Ubiegając się o niego, musisz uważać, aby nie trafił w niepowołane ręce. Zalecane jest traktowanie go niemalże jako dokumentu poufnego. Wydawany jest zawsze wyłącznie na żądanie właściciela domeny na podstawie poprawnie wypełnionego wniosku. Co istotne, u wielu operatorów dokument ten musi zostać wydrukowany, wypełniony ręcznie i wysłany w formie skanu czy zdjęcia wysokiej jakości. Czasem nawet wymagane być może wysłanie go w formie fizycznej do usługodawcy. We wniosku należy podać:

  • pełną nazwę abonenta (imię i nazwisko/nazwę firmy);
  • adres zamieszkania lub siedziby;
  • NIP;
  • REGON;
  • PESEL;
  • reprezentanta/ów;
  • telefon kontaktowy;
  • nazwę domeny.

Często usługodawcy wydający kod authinfo zadają również pytania dodatkowe. Zwykle mają one na celu poprawę świadczonych usług. Pomagają też zrozumieć, dlaczego klienci przechodzą od nich do innych firm. Popularne pytania z tej kategorii dotyczą np.:

  • powodu przenoszenia domeny;
  • dotychczasowej satysfakcji z usługi;
  • sugestii zmian, które mogłyby wpłynąć na zmianę decyzji o przeniesieniu;
  • nazwy nowego operatora, do którego zamierzasz przenieść swoją domenę.

Na koniec konieczne jest złożenie podpisu oraz pieczęci firmy. Zależnie od usługodawcy, akceptowane mogą być też wnioski podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Po potwierdzeniu poprawności danych i autentyczności podpisów, usługodawca wyda Ci kod authinfo w formacie PDF.

Jak przypisać domenę do nowego hostingu?

Zmieniając hosting i przenosząc domenę, musisz przypisać ją do nowego serwisu. Tylko wtedy będzie ona prawidłowo działała i pozwoli użytkownikom na wywoływanie Twojej witryny w internecie. Na szczęście działanie to zwykle nie jest skomplikowane. Najczęściej wszystko opiera się na pięciu najważniejszych krokach:

  1. Logujesz się do swojego panelu klienta u nowego hostingodawcy, u którego założysz konto.
  2. Przechodzisz do sekcji zawierającej informacje o Twoich stronach WWW.
  3. Wybierasz nazwę hostingu, do którego chcesz przypisać domenę.
  4. Wybierasz domenę, którą zamierzasz przypisać do konkretnego hostingu. Czasem może się to wiązać z koniecznością wypełnienia odpowiedniego formularza zgłoszeniowego.
  5. Ustawiasz opcje dodatkowe, takie jak np. przekierowanie adresu e-mail. Na koniec potwierdzasz chęć wykonania operacji zgodnie z wytycznymi, które zostały wskazane.

Oczywiście również w tym przypadku jest to ogólny schemat całej procedury. Jej szczegóły oraz poszczególne etapy mogą się nieco różnić. Wiele zależy bowiem od procedur obowiązujących w serwisie, z którego odchodzisz oraz w firmie, z której usług zamierzasz korzystać. W wielu przypadkach możliwe jest też przenoszenie domeny w wersji dla użytkowników zaawansowanych. Pozwala to np. określić rodzaj przekierowania ruchu i inne szczegóły. Jeśli jednak nie masz zbyt dużego doświadczenia w tych tematach, zalecamy skorzystanie z procedury domyślnej.

Wielu usługodawców oferuje nowym klientom automatyczne przeniesienie hostingu oraz domeny. Często jest to wliczone w cenę usługi lub kosztuje stosunkowo niewiele. Opcja ta jest szczególnie zalecana dla początkujących użytkowników. Dzięki niej mogą mieć pewność, że transfer zostanie przeprowadzony pomyślnie. To gwarancja, że strona będzie działała poprawnie i bez niepotrzebnego stresu. Tanie usługi zapewnią Ci oszczędności. Jednocześnie jednak Twoja strona będzie wyglądała dokładnie tak samo, jak do tej pory.