Recenzja, opinie i testy Poczty Biznesowej E-mail w dhosting.pl. Jak działa? Co oferuje? Czy warto?
Czy warto skorzystać z poczty biznesowej dhosting.pl? Sprawdź, co dokładnie ta usługa pocztowa ma do zaoferowania użytkownikom. W ten sposób łatwiej ocenisz, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie.
Poczta biznesowa dhosting.pl to narzędzie przydatne w przedsiębiorstwach o różnorodnym charakterze. Wysyłanie i odbieranie wiadomości oraz zaawansowane zarządzanie nimi przynosi bowiem korzyści na wielu płaszczyznach. Warunkiem jest jednak to, że rzeczywiście tego typu rozwiązanie jest potrzebne Twojej firmie i będziesz w stanie wykorzystać jego potencjał.
Z pewnością nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że dostęp do firmowego konta pocztowego to sprawa kluczowa. Umożliwia sprawne komunikowanie się z klientami, stały dostęp do dostawców czy realizację strategii marketingowych. Czy jednak dzięki zastosowaniu poczty biznesowej dhosting.pl będziesz w stanie osiągnąć wszystkie te cele? Sprawdźmy, co różni ją od zwykłych hostingów, zapewniających skrzynki e-mail.
Poczta Biznesowa dhosting.pl – co to?
Poczta Biznesowa dhosting.pl to rozwiązanie skierowane dla działalności różnej wielkości. Oferuje swoisty hosting pod pocztę, ale o bardzo rozbudowanej ofercie. W praktyce więc zyskujesz miejsce w internecie, z którego możesz obsługiwać wszystkie wiadomości w przeglądarce. Mowa tu o nielimitowanej ilości skrzynek pocztowych, dla Ciebie, poszczególnych działów Twojej firmy czy wszystkich pracowników.
Wykupujesz określony pakiet od dhosting.pl, w ramach którego zostaje Ci przyznana odpowiednia ilość miejsca na serwerach. Następnie możesz zarządzać tą przestrzenią w ramach usług pocztowych, zgodnie z własnymi potrzebami. Lista korzyści nie kończy się jednak na rezerwacji przestrzeni. Usługodawca zapewnia Ci bowiem dostęp do szeregu rozwiązań ułatwiających odbiór, wysyłanie i przechowywanie wiadomości, czy zarządzania nimi, np.:
- możliwość stworzenia nielimitowanej liczby skrzynek,
- zaawansowane zabezpieczenia przed SPAMem,
- wysoką dostarczalność wiadomości e-mail,
- dostęp do nowoczesnego i funkcjonalnego panelu Webmail,
- stały kontakt z supportem,
- dostęp do logów pocztowych,
- częste backupy,
- nielimitowana liczba utrzymywanych domen,
- możliwość automatyzacji działania skrzynek przy pomocy API,
- dostęp do kalendarza współdzielonego, sprzyjającego współpracy z klientami i w obrębie firmy,
- zaawansowaną infrastrukturę gwarantującą ochronę i to, że każda skrzynka będzie działać poprawnie przez cały czas.
Wszystkim tym elementom przyjrzymy się bliżej. Sprawdzimy dokładniej ich warunki oraz zasady działania w dalszej części tekstu.
Jaki jest sens korzystania z Poczty Biznesowej dhosting.pl?
Czym Poczta Biznesowa dhosting.pl, różni się od standardowych rozwiązań, dostępnych np. w ramach zwykłych hostingów? Przede wszystkim jest usługą przystosowaną do obsługi działalności o różnych rozmiarach. Z satysfakcją korzystać z niej może zarówno dynamicznie rozwijający się startup, jak i potężne przedsiębiorstwo. Oferuje ogrom miejsca i łatwe zarządzanie nawet znaczną liczbą e-maili. W dodatku zapewnia też statystyki, przydatne w biznesie opartym np. na e-mail marketingu.
Po drugie, wybór tego rozwiązania to gwarancja nieprzerwanej dostępności wszystkich skrzynek. W wielu rodzajach działalności kwestia ta ma priorytetowe znaczenie. W przypadku wielu usługodawców jest tak, że w przypadku awarii serwera, wysłane do Ciebie w tym czasie wiadomości nigdy nie zostaną dostarczone. Po prostu przepadają, a Ty tracisz np. szansę na nawiązanie współpracy. Zabezpieczenia stosowane przez dhosting.pl minimalizują ryzyko wystąpienia tego typu sytuacji.
Faktem natomiast jest też to, że Poczta Biznesowa w przypadku wielu firm zwyczajnie nie ma sensu. Działalności o niewielkim zasięgu, współpracujące zaledwie z kilkoma klientami, nie wykorzystają jej potencjału. Do standardowego kontaktu wystarcza w takich przypadkach bowiem zwyczajna skrzynka pocztowa, o znacznie mniejszej powierzchni na serwerze. Warto więc najpierw zastanowić się, czy rzeczywiście jest to rozwiązanie, którego potrzebujesz, bo jego cena jest dość wysoka.
Usługa pocztowa typu biznes w dhosting.pl. Charakterystyka i opis
Czym charakteryzuje się Poczta Biznesowa dhosting.pl? W ramach wykupionego pakietu otrzymujesz szereg usług, produktów i możliwości. Odpowiadają one za zarządzanie skrzynkami pocztowymi, ale też je chronią czy usprawniają ich działanie. Poniżej opisaliśmy wszystko, na co możesz liczyć, decydując się na to rozwiązanie.
Migracja skrzynek
Z oferty pocztowej dhosting.pl może skorzystać zarówno osoba, która już posiada skrzynkę pocztową, jak i dopiero taką zakładająca. Dla tej pierwszej grupy usługodawca przygotował możliwość darmowej migracji poczty. Co istotne, nie zapłacisz ani złotówki za przeniesienie aż do 100 skrzynek pocztowych. Za cały proces odpowiada dedykowany zespół profesjonalistów. Możesz więc liczyć na sukces operacji nawet w przypadku rozbudowanych rozwiązań firmowych.
Cały proces migracji zamyka się w czterech prostych krokach:
- zakładasz konto pocztowe w dhosting.pl,
- opłacasz fakturę za usługę. Konieczne jest do tego uzupełnienie danych konta,
- wypełniasz formularz migracyjny, dostępny na stronie: https://migracja.dhosting.pl/,
- czekasz, aż profesjonaliści dokonają migracji i będziesz mógł korzystać ze swoich skrzynek w dPanelu.
Formularz migracyjny opiera się na wprowadzeniu odpowiednich danych, pozwalających na transfer. Może być to przeprowadzone niezależnie od tego, w jakim hostingu do tej pory znajdowała się Twoja poczta. Informacje, które musisz podać, to:
- obecny hosting,
- adres URL panelu administracyjnego hostingu,
- login lub adres e-mail,
- hasło,
- termin, do kiedy aktualny hosting jest aktywny,
- ewentualną ochronę 2FA Webmail lub inną,
- formę zmiany delegacji domen.
Dostarczalność i limity
dhosting.pl cechuje się wysoką dostarczalnością wiadomości. Wszystko dzięki temu, że nawet skrzynki działające w obrębie jednego konta, są rozproszone. Podczas wysyłania wiadomości każdej przypisywany jest losowy adres IP, gwarantując dostarczenie maila do odbiorcy.
Każdy z pakietów dostępnych w ofercie dhosting.pl gwarantuje też nieograniczoną liczbę skrzynek pocztowych, możliwych do stworzenia. Co więcej, samodzielnie decydujesz, jaka ma być wielkość każdej z nich. Ta swoboda zarządzania posiadanym miejscem na serwerach pozwala na skuteczniejsze zarządzanie mailingami. Brak ograniczeń dotyczy ponadto liczby utrzymywanych w ramach konta domen. Możesz przenieść je z innego miejsca, jak i kupić za pośrednictwem dhosting.pl.
Wsparcie techniczne
Poczta Biznesowa dhosting.pl zapewnia 24-godzinne wsparcie, działające 7 dni w tygodniu. Dotyczy to każdego z pakietów dostępnych w ofercie. W zależności od konkretnego rozwiązania, możesz liczyć natomiast na trzy poziomy supportu:
- premium (pakiet podstawowy),
- professional (pakiet średnio zaawansowany),
- core (pakiet zaawansowany).
Dodatkowo każdy klient z poziomu dPanel ma dostęp do tzw. Helpdesku 24h. To specjalna zakładka, w której możesz tworzyć zgłoszenia dotyczące problemów, które Cię spotkały. Masz też do dyspozycji numer telefonu do Działu Obsługi Klienta, wraz z wizytówką jego kierownika.
Przed kontaktem z supportem warto skorzystać z segmentu „Pomoc”, dostępnego na stronie internetowej dhosting.pl. Znajdziesz go pod adresem https://dhosting.pl/pomoc/. To bardzo rozbudowana baza wiedzy, posiadająca całą kategorię związaną z działaniem poczty. Znajdziesz tam zarówno informacje posegregowane tematycznie, jak i ręczną wyszukiwarkę.
Infrastruktura
dhosting.pl może pochwalić się autorską infrastrukturą, odpowiadającą za sprawne działanie Poczty Biznesowej. Opiera się ona na dwóch niezależnych Data Center, spełniających kryteria bezpieczeństwa TIER III. Rozwiązanie Fail-Over sprawia, że nawet awaria jednej z serwerowni natychmiast przekierowuje realizację usług do drugiej. W ten sposób uptime skrzynek wynosi ponad 99,9 proc.
Co więcej, infrastruktura rozwiązania zbudowana jest modułowo. Poszczególne klastry zbudowane są z licznych serwerów, odpowiadających za poszczególne systemy. Pozwala to na skalowanie oferowanych rozwiązań oraz ich ciągły rozwój. Co natomiast najkorzystniejsze z punktu widzenia użytkownika, pozwala to na wprowadzanie aktualizacji i zmian bez problemów w funkcjonowaniu skrzynek.
Zarządzanie
Zarządzanie wszystkimi skrzynkami pocztowymi, które posiadasz, odbywa się z poziomu dPanelu. To autorskie rozwiązanie administracyjne dhosting.pl, zawierające wszelkie przydatne funkcje. Pozwala konfigurować każdą ze skrzynek, jak również wprowadzać ustalenia rzutujące na wszystkie jednocześnie.
Daje ponadto dostęp do uproszczonych oraz szczegółowych informacji o koncie i skrzynkach. Prezentuje przydatne statystyki, a także umożliwia tworzenie i usuwanie kolejnych skrzynek czy domen. Z jego poziomu masz ponadto możliwość zarządzania ustawieniami antyspamowymi czy korzystanie z API.
Automatyzacja pracy
Wspominane przed momentem API to rozwiązanie umożliwiające wprowadzenie automatyzacji w zarządzaniu dostępnymi usługami. Dzięki jego bezpłatnemu aktywowaniu masz szansę m.in.:
- włączać i wyłączać protokoły skrzynek e-mail (PAP3, IMAP czy SMTP),
- zmieniać hasła,
- dodawać i usuwać skrzynki w domenie,
- zmieniać przypisane do skrzynek numery telefonów,
- wyświetlać listy skrzynek w domenie,
- i wiele innych.
Ponadto jest to opcja przydatna w procesie onboardingu nowych pracowników. Z tego względu jest szczególnie lubiana i często wykorzystywana przez większe organizacje. Pozwala bowiem na znaczną oszczędność czasu i wydatków na proces wdrożeniowy.
Bezpieczeństwo, ochrona danych i backupy
dhosting.pl może pochwalić się wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami odpowiadającymi za bezpieczeństwo kont użytkowników. Podstawową kwestią jest tu odseparowanie skrzynek pocztowych od baz danych czy stron internetowych. Jak wspominaliśmy, są one rozdzielane na róże serwery (redundacja), by uniknąć jednoczesnej niedostępności wszystkich skrzynek przypisanych do jednego konta.
Kolejny element bezpieczeństwa to systemy antywirusowe, wdrożone na poziomie serwerów. Wymienić tu można m.in. ClamAV. Odpowiada on za weryfikację wiadomości pod kątem złośliwego oprogramowania.
Kopie bezpieczeństwa skrzynek (tzw. backupy) są w Poczcie Biznesowej dhosting.pl wykonywane codziennie. To jedno z niewielu rozwiązań na rynku, które zapewnia dostęp do nich aż przez 180 dni. Dla Twojej wygody dostęp do nich jest możliwy z panelu administracyjnego, bez potrzeby kontaktu z usługodawcą.
Zarówno cały panel zarządzania, jak i poszczególne skrzynki, możesz dodatkowo zabezpieczyć. Do Twojej dyspozycji jest uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA). Wysyłane wiadomości masz ponadto możliwość objąć dodatkowym zabezpieczeniem, jakim jest szyfrowanie z wykorzystaniem technologii PGP.
dhosting.pl korzysta z szerokiej gamy protokołów i filtrów zabezpieczających. Możesz objąć nimi dowolne skrzynki pocztowe. Co ważne, rozwiązania ochronne mogą być przypisywane indywidualnie. Oznacza to, że rzadziej używane lub niezawierające istotnych informacji skrzynki możesz objąć mniej rygorystycznymi zabezpieczeniami. Zawsze natomiast będą chronione choćby w podstawowym zakresie. Usługodawca korzysta tu z takich rozwiązań, jak:
- SpamAssassin,
- SPF,
- DKIM,
- DMARC.
Pozwala ponadto na tworzenie własnych czarnych i białych list użytkowników. Jeśli dojdzie do tego, że do Twojej skrzynki trafi pojedyncza wiadomość będąca SPAMem, możesz ją zgłosić. Dzięki temu więcej tego typu komunikaty nie będą Cię już niepokoić.
Jak założyć Pocztę Biznesową dhosting.pl? Instrukcja
Klienci chcący skorzystać z Poczty Biznesowej dhosting.pl muszą wejść na stronę dhosting. Tam została umieszczona przez firmę kompletna oferta. Zapoznaj się z nią, a następnie rozpocznij proces tworzenia konta.
Jak założyć pocztę biznesową w dhosting.pl?
Na stronie Poczty Biznesowej wybierz pakiet, który Cię interesuje. Następnie naciśnij niebieski przycisk „WYPRÓBUJ ZA DARMO” lub „SKONTAKTUJ SIĘ„. My – w celach demonstracyjnych – skorzystamy z tego pierwszego rozwiązania.
Po kliknięciu odpowiedniego przycisku na ekranie widać panel umożliwiający utworzenie nowego konta użytkownika. Podaj w nim podstawowe informacje na swój temat:
- adres e-mail,
- login,
- hasło,
- numer telefonu.
Po wprowadzeniu danych naciśnij zielony przycisk „ZAREJESTRUJ KONTO„.
Po przetworzeniu Twojego zlecenia system przejdzie do jego realizacji. Trwa to zwykle zaledwie kilkanaście sekund. Po upływie tego czasu dostaniesz dostęp do panelu administracyjnego dPanel.
Z tego poziomu są widoczne wszystkie Twoje skrzynki pocztowe i ustawienia z nimi związane. Aby uzyskać do nich dostęp, musisz najpierw zakończyć proces weryfikacji. W tym celu wprowadź swój numer telefonu, pod który zostanie automatycznie wysłana wiadomość z kodem. Przepisz go i potwierdź, by móc korzystać przez 14 dni z konta próbnego. Jest ono darmowe i daje dostęp do najtańszego pakietu Business Premium.
Teraz możesz rozpocząć konfigurację swojego konta pocztowego.
Konfiguracja poczty krok po kroku
Jeśli korzystasz już z firmowej skrzynki e-mail, możesz przenieść ją do dhosting.pl. Nie musisz się o nic martwić, bo Poczta Biznesowa ma dedykowany zespół zajmujący się migracją. Wystarczy więc tylko, że skontaktujesz się z supportem, przekażesz im potrzebne informacje i poczekasz na efekty ich działań.
Nie masz konta pocztowego? W takim przypadku pierwszym zadaniem, które musisz wykonać, jest dodanie domeny internetowej do konta Poczty Biznesowej dhosting.pl. Zrobisz to, przechodząc do zakładki „Domeny” w menu po lewej stronie. Jak zobaczysz w nowym oknie, możesz tu:
- kupić nową domenę,
- przenieść już zarejestrowaną domenę,
- sprawdzić bazę WHOIS,
- konfigurować posiadane domeny.
Aby dodać nową domenę, naciśnij pomarańczowy przycisk „DODAJ„. Następnie możesz wybrać jedną z trzech opcji:
- zaparkuj domenę (podpięcie domeny do konta, jeśli do tej pory nie była ona z żadnym połączona),
- przenieś domenę (podpięcie domeny do konta, jeśli do tej pory była połączona z innym kontem, np. hostingowym),
- zamów domenę (kupno zupełnie nowej domeny).
Jako przykład wybierzmy „Zaparkuj domenę”. Jak widzisz, cały proces stworzony został tak, by poradziły sobie z nim nawet osoby niedoświadczone. Wystarczy tylko, że wpiszesz nazwę domeny i naciśniesz przycisk „ZAPARKUJ DOMENĘ”.
Równie łatwo przebiega proces konfiguracji kont e-mail. W tym przypadku musisz wybrać zakładkę „Poczta e-mail” w menu po lewej stronie. Z tego poziomu masz możliwość:
- dodawania nowych skrzynek pocztowych,
- tworzenia aliasów i przekierowań,
- edytowania ustawień zarówno poszczególnych skrzynek, jak i ogólnych reguł,
- przejścia do WebMaila poszczególnych skrzynek.
Aby utworzyć nowy adres e-mail, naciśnij pomarańczowy przycisk „DODAJ„. Następnie wybierz „Nowa skrzynka” i wprowadź potrzebne informacje:
- nowy adres e-mail (możesz posłużyć się swoją domeną lub automatyczną domeną generowaną przez dhosting.pl),
- hasło,
- numer telefonu (pomocny, jeśli zapomnisz hasła),
-
limit skrzynki (w ramach wykupionego miejsca):
- 0,5 GB,
- 2 GB,
- 5 GB,
- własny limit,
- bez limitu,
-
poziom antyspam:
- wysoki (włączone wszystkie filtry antyspamowe),
- normalny (SPAM odfiltrowuje SpamAssassin, SPF, RBL (rozszerzony) i DKIM),
- własny,
- brak (włączone tylko podstawowe filtry: RBL (podstawowy) i DKIM),
- próg punktowania wiadomości od 1 do 10),
- opcjonalne dodanie opisu do skrzynki.
Po uzupełnieniu wszystkich okien naciśnij pomarańczowy przycisk „DODAJ NOWĄ SKRZYNKĘ” i gotowe!
Opcjonalnie możesz dodatkowo wprowadzić aliasy do nowo utworzonej skrzynki. Wystarczy tylko, że rozwiniesz segment „ALIASY” i wyszukasz rozwiązanie, które Cię interesuje.
Po dodaniu nowej skrzynki pojawi się ona na liście. My posłużyliśmy się do tego domeną wygenerowaną przez dhosting.pl, tworząc skrzynkę „przyklad@dfirma.pl„.
Naciskając przycisk „Akcje” przy konkretnej skrzynce możesz zmieniać jej konfigurację, np.:
- zmienić hasło,
- dodać opis,
- wyłączyć,
- edytować rozmiar,
- edytować ustawienia AntySpamu,
- importować wiadomości,
- przypomnieć hasło,
- włączyć autoresponder,
- usunąć.
Po kliknięciu w pole „WebMail” możesz przejść do klienta e-mail. Wprowadź adres i hasło skrzynki, do której chcesz się zalogować. Na ekranie pojawi się autorski interfejs Poczty Biznesowej. Jeśli to pierwsze logowanie, musisz uzupełnić tożsamość nadawcy:
- Nazwę wyświetlaną (np. Twoje imię i nazwisko czy nazwę firmy – coś, co zrozumie potencjalny klient),
- e-mail,
- organizację,
- podpis.
Opis interfejsu Webmaila znajdziesz w dalszej części naszego artykułu.
Panel administracyjny Poczty Biznesowej – pozostałe funkcje
Wiesz już, jak podpiąć do konta swoją domenę i stworzyć skrzynkę pocztową. Firma korzystająca z Poczty Biznesowej dhosting.pl ma jednak o wiele więcej możliwości. W panelu administracyjnym znajdziesz bowiem również inne rozwiązania.
W sekcji „Pulpit” znajduje się podsumowanie swojego konta. Widoczne są tam takie informacje, jak:
- aktywne skrzynki e-mail,
- zapełnione skrzynki e-mail,
- wiadomości wysłane w ciągu ostatniej doby,
- liczba aliasów,
- wykorzystana przestrzeń konta.
Z tego poziomu możesz również:
- przejść do pełnych statystyk konta,
- zamówić web hosting,
- dołączyć do programu partnerskiego oferowanego przez dhosting.pl.
Sekcja „Zamówienia” podsumowuje wszelkie dodatkowe rozwiązania, z których korzystasz. Znajdziesz tu wszelkie usługi, na które się zdecydujesz w ramach oferty dhosting.pl, takie jak np.:
- wykupione i przeniesione domeny,
- certyfikaty SSL dla swoich domen.
Możesz z tego poziomu wygodnie je opłacić i sprawdzić ich stan.
„Statystyki e-mail” przedstawiają w formie zbiorczej wszystkie informacje o Twoich skrzynkach e-mail i związanych z ich funkcjonowaniem działaniach. To rozwiązanie szczególnie przydatne w przypadku firm kładących duży nacisk na komunikację e-mail. Pozyskasz w tym miejscu informacje o:
- liczbie wysyłanych wiadomości (w ciągu ostatniej doby czy tygodnia),
- zajętym miejscu,
- skrzynkach o największej aktywności w ciągu ostatniej doby,
- najbardziej zajętych skrzynkach w ciągu ostatniej doby,
- liczbie posiadanych skrzynek e-mail,
- liczbie wysłanych wiadomości w ciągu ostatniej doby,
- liczbie wysłanych wiadomości w ciągu ostatniej godziny,
- aktywnych skrzynkach e-mail,
- liczbie aliasów,
- łącznej liczbie wiadomości na skrzynkach.
Faktury i płatności to segment dostarczający Ci dane na temat wszelkich zawieranych transakcji. Aby był aktywny, musisz wprowadzić swoje dane osobiste lub dane firmy.
Program Partnerski usługodawcy pozwala zarobić na polecaniu usługi Poczty Biznesowej. Jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie, otrzymasz link partnerski lub kod rabatowy. Gdy użytkownik założy konto za jego pośrednictwem, otrzymasz prowizję od transakcji. Możesz następnie ją wypłacić lub przeznaczyć bezpośrednio na opłacenie usług oferowanych przez dhosting.pl.
API to interfejs programowania aplikacji. W sekcji „Dostęp API” możesz aktywować to rozwiązanie zupełnie za darmo. Daje to możliwość automatyzacji zarządzania usługami i przydaje się np. w trakcie procesu wprowadzania nowych pracowników. Wystarczy tylko, że naciśniesz Zielony przycisk „AKTYWUJ DOSTĘP DO API„, a następnie podasz:
- login API,
- hasło do swojego konta.
Sekcja „Kooperacja” umożliwia udostępnianie poszczególnych usług osobom trzecim. To przydatne w przypadku współpracy większej liczby osób. Dzięki temu możesz tworzyć projekty wraz ze współpracownikami, wygodniej nimi zarządzać czy np. przekazać konto swojemu klientowi. Bez trudu też wprowadzisz do swojej działalności np. webmastera.
Ostatnia zakładka to wspominany już wyżej „Helpdesk 24h”. Jak zapewne się już domyślasz, jest to miejsce umożliwiające kontakt z supportem dhosting.pl. Możesz stworzyć tam nowe zgłoszenie, jak również skontaktować się bezpośrednio z Działem Obsługi Klienta, dostępnym przez całą dobę.
Webmail Poczty Biznesowej dhosting.pl – opis interfejsu
Wiesz już, jak skonfigurować swoje konto i zarządzać nim z poziomu panelu administratora. Zobacz więc teraz, na czym polega działanie autorskiego Webmaila oferowanego przez dhosting.pl. Możesz zyskać do niego dostęp z poziomu przeglądarki. Każdą skrzynkę w razie potrzeby podepniesz też pod zewnętrznego klienta e-mail.
dhosting.pl promuje swój autorski Webmail jako intuicyjny i łatwy w obsłudze. Rzeczywiście trzeba przyznać, że ma on przejrzysty układ i nietrudno się w nim odnaleźć.
Widok podzielony jest na cztery kolumny. Kolejno od lewej służą one do:
- nawigacji i przechodzenia do poszczególnych sekcji skrzynki,
- wyświetlania zawartości skrzynki odbiorczej,
- wyświetlania zawartości wiadomości wybranych ze skrzynki odbiorczej,
- szybki dostęp do przydatnych funkcji.
Jeśli chcesz stworzyć nową wiadomość, musisz nacisnąć tylko przycisk „Utwórz” z pierwszej kolumny po lewej. Na ekranie otworzy się wtedy odpowiednie okno pozwalające na:
- wpisanie adresata,
- wpisanie odbiorcy,
- wpisanie tematu,
- edycję wiadomości,
- dodanie załączników,
- dodanie automatycznego podpisu,
- szyfrowanie wiadomości,
- załączenie klucza publicznego,
- wygenerowanie potwierdzenia odbiorcy,
- wygenerowanie statusu dostarczenia wiadomości,
- ustalenie priorytetu wysyłki wiadomości,
- miejsce zapisu wysłanej wiadomości.
Pierwsza kolumna z prawej strony zawiera sześć ikonek prowadzących do przydatnych funkcji poczty:
- listy kontaktów,
- kalendarza,
- listy zadań,
- ustawień skrzynki,
- aplikacji.
Lista kontaktów ma podobny układ do widoku głównego skrzynki. Znajdziesz tam wszystkie zapisane i automatycznie zbierane kontakty. Możesz je edytować, dzielić na grupy, pobierać i nimi zarządzać.
Kalendarz pozwala na wygodne koordynowanie działań całego zespołu. Zależnie od Twoich preferencji, masz możliwość ustawienia widoku dziennego, tygodniowego, miesięcznego lub w formie agendy. Z tego poziomu możesz szybko tworzyć nowe kalendarze czy integrować kalendarze zewnętrzne, np. Kalendarz Google. To znaczne ułatwienie dla pracy całego zespołu, który zyskuje w jednym miejscu dostęp do ważnych informacji czy wydarzeń.
Sekcja „Zadania” ułatwia organizację pracy. Nie tylko stworzysz tu listę zadań widocznych następnie w kalendarzu, ale też ją wydrukujesz czy pobierzesz.
W ustawieniach możesz dostosować działanie konkretnej skrzynki do swoich potrzeb. Możesz m.in.zarządzać:
- preferencjami,
- folderami,
- tożsamościami,
- szablonami odpowiedzi,
- hasłami,
- filtrami,
- przypomnieniami hasła,
- SPAMem,
- Cloud View,
- uwierzytelnianiem dwuetapowym,
- autoresponderem,
- kluczami PGP.
Sekcja „Aplikacje” oferuje ułatwiony dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji, czyli domyślnie:
- kalendarza,
- paska bocznego,
- projektanta podpisu,
- uwierzytelniania dwuetapowego.
Ile kosztuje Poczta Biznesowa e-mail w dhosting.pl?
Poczta Biznesowa dhosting.pl to rozwiązanie płatne. Dostępne jest w trzech pakietach do wyboru:
- Business Premium – odpowiedni dla mniejszych i średnich przedsiębiorstw, a także instytucji państwowych. Zapewnia szereg przydatnych rozwiązań, które usprawniają komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzną;
- Business Profesjonal – rozwiązanie dla większych przedsiębiorstw, opierających się w znacznej mierze na komunikacji mailowej. Gwarantuje dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji i rozwiązań. Dzięki temu świetnie sprawdzi się w przypadku instytucji, którym szczególnie zależy na jak najskuteczniejszym wsparciu klienta;
- Business Core – pakiet dla najbardziej wymagających. Gwarantuje najwyższą jakoś zabezpieczeń, dedykowane wsparcie klienta i indywidualną strukturę.
Pakiet Business Premium kosztuje 700 zł netto rocznie. Oferuje użytkownikowi:
- 500 GB powierzchni,
- nielimitowaną liczbę skrzynek pocztowych,
- kopie zapasowe przechowywane 180 dni,
- bezpłatne logi pocztowe,
- SLA 99,9 proc.,
- opcjonalny dedykowany adres IP,
- support premium,
- kalendarz,
- listę zadań,
- API.
Business Professional to pakiet w cenie 2000 zł netto rocznie. Zapewnia wszystko to, co opcja powyżej, a dodatkowo również:
- od 4 TB powierzchni,
- dedykowany adres IP,
- support professjonal,
- dedykowany Webmail.
Wariant Business Core jest wyceniany indywidualnie, po rozmowie z konsultantem i szczegółowym określeniu Twoich potrzeb. Oferuje wszystkie opcje z pakietów poprzednich, a oprócz nich dodatkowo też:
- od 6 TB powierzchni,
- SLA 99,99+ proc.,
- support core,
- dedykowaną infrastrukturę,
- rezydencję prawną PL lub USA,
- VPN,
- Firewall i ACL,
- monitorowanie domeny,
- dedykowanego administratora (5 godzin miesięcznie),
- własną adresację IP.
Chcesz najpierw sprawdzić, czy dhosting.pl sprawdzi się w Twojej sytuacji? Skorzystaj zatem z bezpłatnego okresu próbnego. Jest on przewidziany w ramach najtańszego planu Business Premium. Trwa 14 dni i pozwala na tworzenie nowych skrzynek lub migrację już istniejących. Daje dostęp zarówno do dPanelu, jak i Webmaila. Łatwo więc sprawdzisz, czy ich budowa i działanie Cię satysfakcjonuje. Po upływie okresu bezpłatnego konieczne jest przejście na plan płatny i uregulowanie faktury lub rezygnacja z usługi.
Czy warto skorzystać z Poczty Biznesowej dhosting.pl?
Poczta Biznesowa dhosting.pl bez wątpienia jest rozwiązaniem wartym uwagi. Sprawdzi się w przypadku firm, które duży nacisk kładą na komunikację mailową. Dotyczy to zarówno wewnętrznej korespondencji, jak i wsparcia klienta czy usług marketingowych. Zapewnia dużo przestrzeni na serwerach i przydatne statystyki. Pozwala ponadto na zarządzanie wieloma skrzynkami z pozycji jednego panelu administracyjnego. To wygoda, którą doceni każdy właściciel większej liczby skrzynek.
Ważną cechą tej usługi jest też jej dbałość o bezpieczeństwo danych i kont użytkowników. dhosting.pl wprowadził szereg zaawansowanych zabezpieczeń. Zastosował też rozwiązania zapobiegające niemalże całkowicie utracie jakichkolwiek wiadomości. W przypadku wielu firm kwestia ta jest natomiast szczególnie istotna.
Nie można pominąć natomiast tego, że Poczta Biznesowa dhosting.pl nie należy do rozwiązań tanich. Nawet najmniejszy pakiet to wydatek rzędu kilkuset złotych rocznie. Przez to usługa ta raczej nie jest skierowana do nowych, niewielkich firm. W wielu przypadkach tego typu działalności nie wykorzystałyby w pełni jej potencjału. Przed zdecydowaniem się na zakup tej opcji zastanów się więc, czy rzeczywiście jej potrzebujesz. Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to z pewnością jest ona jedną z najlepszych propozycji dostępnych na rynku w swojej kategorii.